het totale traject van therapie en training:
van klacht naar wens, van doel naar prestatie

FYSIOTHERAPIE

Een fysiotherapeut is expert op het gebied van de dagelijks bewegende mens. Als gediplomeerd deskundige kan ik u helpen met het oplossen van uw klachten en/of begeleiden ter voorkoming van (ergere) klachten.

LEES MEER

LEEFSTIJL

Leefstijlcoaching draait vooral om u. Wat heeft u nodig om een duurzame omslag te maken naar een gezonder leven. Wat werkt voor u?

LEES MEER

SPORT & PRESTATIE

Er is een doel. U wilt dit doel dolgraag behalen. Ik wil u hiermee helpen. Als personal trainer onderzoek ik wat er nodig is en help ik graag om u uw doel te verwezenlijken.

LEES MEER

BLOG

BelNeV!

U heeft klachten en u wilt graag naar een fysiotherapeut? Met de huidige crisis van Covid-19 zijn veel praktijken tijdelijk gesloten.
Er is echter een goed alternatief voor het bezoeken van de fysiotherapeut: belNeV!

BelNeV! biedt fysiotherapie op afstand in een veilige online omgeving. Alle communicatiemiddelen staan tot onze beschikking zodat ik u goede fysiotherapeutische zorg op een veilige manier kan leveren. Het programma dat ik gebruik is wetenschappelijk onderzocht en wordt aangeraden door onze beroepsvereniging. Ook kan de fysiotherapie op afstand gewoon gedeclareerd worden bij uw zorgverzekering.

Fysiotherapie op afstand, wanneer?

1. Als u eerst een gesprek wilt om te bekijken of een bezoek
aan de huisarts nodig is voor uw lichamelijke klachten.

2. U sport normaliter in een diabetes-, hart/vaat- of copd-groep
en wilt op niveau blijven.

3. Als u last heeft aan uw gewrichten of spieren en u wilt begeleid worden naar bewegen met minder of geen pijn.

4. U heeft longontsteking gehad. U voelt zich nog zwak, snel vermoeid
en u wilt uw dagelijkse dingen weer kunnen doen.

Voordat we beginnen met de behandeling hebben we eerst een intakegesprek om de klacht te bespreken en te screenen of behandeling op afstand voor u mogelijk is. Dit is vaak het geval ūüôā

 

We kunnen gebruik maken van videobellen of telefoneren. De behandeling bestaat uit een intake gesprek en een onderzoek.¬† Ik maak gebruik van de fysiotherapie check op ‘Hier heb ik pijn’. U heeft deze check doorlopen v√≥√≥r onze intake, ook kunnen we deze samen doen als u dat prettiger vindt. Daarna nemen we de oefeningen die u kunt doen door met behulp van het programma Physitrack. Ik leg eerst uit wat de oefening beoogt en leg uit hoe de oefening gaat. Daarna laat ik¬†de uitvoering van de oefening zien via¬†Physitrack. Tot slot doet u de oefening en geef ik u feedback. Vervolgens geef ik u opdrachten om mee aan de slag te gaan tot de volgende afspraak. De opdrachten bestaan meestal uit tips, adviezen, informatie, oefeningen, rekkingen en mobilisaties die u zelf kunt doen.¬†U zult verbaast staan van wat er allemaal mogelijk is met fysiotherapie op afstand om uw klachten aan te pakken. Aarzel dus niet en maak vrijblijvend een afspraak.

 

Nieuw adres en vermelding BIG registratie

Beste allen,

Wij zijn verhuisd naar Ane sinds 2018. We zijn druk bezig om een ruimte multifuncioneel in te richten waarbinnen ook NeV health ‘n sports¬† zich een aantal dagdelen permanent gaat vestigen. We houden jullie op de hoogte

Ons nieuwe adres is;  Anerveenseweg 13, 7784 DC te Ane.

 

Fysiotherapeuten hebben vanaf april 2019 de plicht BIG registraties te vermelden. Hieronder ziet u mijn BIG registratie.

BIG registratie N.E. Verboon :               29920366304

 

Wat is kettlebell training en wat doet het voor je?

kettelbel

Kettlebell training is een klassieke krachttraining afkomstig uit Rusland. Al in de 17e eeuw werd er door de militairen in Rusland met kettlebells getraind. Kettlebell training is een aantal jaren geleden herontdekt en is inmiddels immens populair bij krachtsporters, atleten en mensen die willen afvallen. Deze workout is geen hype, maar een wetenschappelijk onderbouwde training waarvan bewezen is dat het de kracht, snelheid, coördinatie en core stability (stabiliteit van de rompspieren) verbetert. Bovendien wordt er geclaimd dat het superieur is aan traditionele krachttraining.

Wat kettlebell training zo aantrekkelijk maakt is de hoeveelheid spieren die je tegelijkertijd traint. Dit maakt het een effici√ęnte methode voor een effectieve workout. Bij veel van de oefeningen train je de benen, rug, buikspieren, armen en schouders. Dat bevorderd de spierkracht maar ook kan een goede kettlebell training bij lichte rug, schouder en nekklachten pijn verminderen. Bij het revalideren van sporters met lage rugklachten wordt bijvoorbeeld het gebruik van kettlebells ten zeerste geadviseerd. Het bevordert echter niet alleen je spierkracht. Ook het stabiliseren van je rug wordt bij verstoringen van buitenaf sneller en beter gecorrigeerd door je spieren.

Doordat je vele spieren tegelijkertijd inzet neemt ook je uithoudingsvermogen behoorlijk toe. Bij een onderzoek waar vrouwelijke voetbalspelers verdeeld werden in drie groepen: een groep die Kettlebell training deed, een Circuit groep en een control groep, was de VO2max* significant (+6%) toegenomen bij de KetlleBl-groep. Met recht kun je spreken van een ‘total body workout’. Afhankelijk van je lichaamsgewicht en je trainingsintensiteit verbrand je ongeveer in dertig minuten al snel 400 calorie√ęn.

Wil jij kettlebelltraining aan den lijve ondervinden? NeV health ’n sports geeft kettlebell training in kleine groepen, small group personal training. Als je meer informatie wilt over deze 6-weekse training dan kan je mailen naar info@nevhns.nl. Als je liever 1 op 1 begeleid wilt worden met kettlebell training kan dat natuurlijk ook.

*VO2max = de graadmeter die de mate van conditie weergeeft

Bronvermelding:

-Kettlebell swing training improves maximal and explosive strength. Journal of Strength and Conditioning Research, 2012, Lake, J., Lauder, M. Br J Sports Med. 2012

– Kettlebell training for musculoskeletal and cardiovascular health: a randomized controlled trial. Jay K, Frisch D, Hansen K, Zebis MK, Andersen CH, Mortensen OS, Andersen LL. Scand J Work Environ Health. 2011 May;37(3):196-203. doi: 10.5271/sjweh.3136. Epub 2010 Nov 25

– Incorporating kettlebells into a lower extremity sports rehabilitation program. Brumitt J, En Gilpin H, Brunette M, Meira EP. N Am J Sports Phys Ther. 2010 Dec;5(4):257-65

-Effects of Kettlebell Training on Aerobic Capacity. Falatic JA, Plato PA, Holder C, Finch D, Han K, Cisar CJ. J Strength Cond Res. 2015 Jul;29(7):1943-7. doi: 10.1519/JSC.0000000000000845

-Effects of kettlebell training on postural coordination and jump performance: a randomized controlled trial. Jay K, Jakobsen MD, Sundstrup E, Skotte JH, J√łrgensen MB, Andersen CH, Pedersen MT, Andersen LL. J Strength Cond Res. 2013 May;27(5):1202-9. doi: 10.1519/JSC.0b013e318267a1aa

– www.optimaalsporten.nl